9 Aralık 2013 Pazartesi

FORMASYONSUZ ORİANTASYON OLMAZ!

FORMASYONSUZ ORİANTASYON OLMAZ!
Ne yazık ki, kurumlarda formasyon ve bazı alan derslerinin gereksizliğinden bahseden gereksizler var.
Kendileri bir nimet gibi sanki.
Ve bazı öğrenciler "biz şu olmayacağız, biz bu olmayacağız, biz oda olmayacağız, biz samimi müslüman, dindar olacağız, biz çalışmayacağız, biz görev de yapmayacağız" diyerek hiç bir şey okumak istemiyorlar.
İlahiyat'ta, "ahlak felsefesi, İslam felsefesi, İslam ahlakı ve felsefesi, din felsefesi, ..." diyorsunuz, hemen bir grup: "biz felsefe sevmiyoruz, bu felsefe nereden çıktı?" diye tepki veriyor.
"Ahlak, İslam, din" kısımlarını görmek istemiyor.
"Din sosyolojisi, din psikolojisi, dinler tarihi, din fenomenolojisi, ..." diyorsunuz, hemen diğer bir grub: "bunlar nereden çıktı, batı işi devşirme şeyler" diyorlar.
"Din kısmını duymak, görmek istemiyorlar.
"İyi de İlahiyat ise bu bunlar bu işin doğasında var, siz nereden çıktınız?"
Bir de bir grub da değil, bir güruh mu gu ruh mu var neyse!
"Bu İlahiyat, İslam İlahiyatı değil" diyerek karşı çıkıyorlar/mış.
"İyi de siz İslam İlahiyatının ne olduğunu nereden biliyorsunuz.
İslam İlahiyatı neden ibaret/miş.
Hem İlahiyat diyeceksin, hem de "ilahiyat" kavramından habersiz, martavallar sallayacaksın."
Ve iki (:) noktalı üç nokta(...) : "Hem İlahiyat eğitimi'nden bahsedeceksin (İslami İlimler deyince İlahiyat buharlaştı mı sanıyorsun) hem de "ilahiyat bilimleri" olmadan ve "eğitim bilimleri"nden uzak İslam eğitimi ve İslamî İlimler eğitimi vereceksin"
"Na / ah verirsin.
Veremessin.
Niçin?
Vermeye kalkarsan şu sonuçlar karşına çıkar
: İlahiyat alanlarını, metafiziği, din bilimlerini ve eğitim bilimlerini öğretim yılları içinde almayan ve verilmesini de istemeyen İslam/iyat/cı İslamî İlimlerci zihniyetindekiler, "din bilimleri alanlarını ve çalışanları gereksiz ve batıstandartlarına uygun doğusuz ve batıcı" görürken kendilerini "Oxidentalist falan zannetmeye" kalkar, "Kuran yenileşmeciliği", "tefsir hermenötiği", "hadis retoriği ve hadis hermenötiği", "tecvid yenilenmeciliği ve güncelliği", "tasavvufi batıni özgünlük", "mezheb bağdaşmacılığı", "İslamî ilimlerin yakınlığı ve birleştirilmesi", "ilmihal evrenseciliği", "fıkıh kucaklayıcılığı" vb. kavramlar ve alanları ihdas etmeye çabalar.
Ve "İlahiyat, İslam Düşünce ve Bilim Tarihinde Bir Zihniyetin D/Üşüşmesinde ve D/Önüşmesinde 21. Yüzyılın İlk Çeyreğinde Türkiye'de İlahiyat/İslami İlimler Tecrübesi: Kavram ve Alan Çözümlemeleri" konulu araştırma ve çalışmaların yapılmasına büyük çapta malzeme sağlar. Dünya İlahiyat Tarihine Katkı olur.
...
Bayram DALKILIÇ 09.12.2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder