17 Aralık 2013 Salı

"Ümitvarız, Yola Devaam!" diyoruz.

İlahiyat Fakültelerinde bir zamanlar ihdas edilen yeni bölüm "İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümü"dür.
İlköğretimlerde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni yetiştirmek için ihdas edilmiştir. 
Liseler için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği ve İmam hatip Liseleri için Meslek Dersleri Öğretmenliği hakkı İlahiyat Bölümü'nündür. Bu baştan beri böyledir. 
Yoksa öğretmenlik hakkı yalnızca ihdas olunan bu bölüme verilmedi. 
Projede İHLler tamamen bitirilmek istendiği, Liselerde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi kaldırılmak üzere olduğu bir dönemden bahsediyoruz. 
Ayrıca İlahiyat Fakültelerinin tamamında İlk Öğretim Din Kültürü Öğretmenliği Bölümü açılmadığı için çoğu İlahiyat Fakültesine özellikle yalnızca İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği bulunmayan İlahiyat Fakültelerine öğrenci kontenjanı verilmediği için mezunlar az veriliyordu ve Tezsiz Yüksek Lisans Programıyla formasyon dersleri alınıyordu. 
Durum değişmiştir. 
İhdas edilen bölüm, Eğitim Fakültesine aktarılmış, bu arada son yıllarda bu bölüm Eğitim Fakültelerinde iken İlahiyat Fakülteleri öğrencileri için Hazırlık Sınıfı ihdas edilmiştir. 
Bu esnada bu İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bölümü İlahiyat Fakültesinde olsaydı, uygulayıcıların o bölüm için de Hazırlık sınıfı isteyip başarmayı becereceklerinden! hiç kuşkum yok. 
İki yıl önce bölüm tekrar İlahiyat Fakültesine geldi. 
İlahiyat Fakültesinde İlköğretim Din Kültürü Öğretmeni yetiştirilmek için Formasyon dersleri verilebiliyor ve bunda yasal hiçbir sorun yoksa kanaatimce hiçbir kanuni ve hatta yönetmelik düzeyinde bile düzenleme yapmadan eğer isterlerse, Fakülte Kurulları bu konuda düzenleme yapabilir, Rektörlük Senatosu onaylar ve YÖKe ulaştırılırsa; aşağıdan yukarıya doğru bir sistematikle ve Yönetmeliği de çıkarılarak uygulama onanmış olur. 
Sorun büyüktür. 
Ancak biraz çabayla bu sorun çözülemeyecek bir sorun değildir.
"Risk durumları" söz konusudur ve bu İlahiyat alanı, özellikle İHL ve İlahiyat alanı Türkiye'de başka hiç kimse karşı çıkışta bulunmasa bile buraları kendi rakibi gibi gören "dinle ilgili olan alan"ların ve hatta Fakültelerdeki acentalarının da "müracatçı" olacağını düşündüğüm "itiraz ve iptal etme girişimlerine her zaman olduğu gibi açık bir risk"e sahiptir. 
"Ortaöğretim öğretmenliğinin 5 yıllık durumu birkaç yıl içinde sona erecekti" diye bir bilgi kırıntısı hatırladım, ancak zihnim çok da doğrulamadı. (Şu anda da araştırma yapma imkanım yok. araştıralım bunu) 
Ne yazık ki İlahiyat Fakültesine başararak becerirken! birilerine o safhada "yazık etmeyin şu çocuklara/gençlere. 
Türkiye'de Veterinerlik Fakültesi 5 yılda Yüksek Lisans, Tıp Fakülteleri 6 yılda Doktora diploması veriyor. 
Medreselerin uzun yıllar tedris yapma mükemmeliyeti! zihniyetini şu dönemde geri getirmeyelim. 
5 yıllık formasyonlu öğretimle, Eğitim Fakültesindeki Ortaöğretim programlarını da örnek verdik. 
Hatta Ankara Ü. İlahiyat Fakültesi'nin vaktinde 5 yıllık örneği var" diyerek uyarılarımızı yaptık. 
Sanki "din elden gidiyormuş" gibi bir de Ankara deyince ne hissediyorsa millet, kim olursan ol dinlemiyorlar. 
Hazırlığı getirmeyi becerdiler. 
Bakın şu Din Kültürü Bölümü o yıllar İlahiyat fakültesinde olsa oraya da Hazırlık gelmezdiyse. 
Nasılsa yıldan sayılmıyor ya! 
Bu önerileri yapan biz olunca ufkumuz olmuyor ne yazık ki! 
Adam Kuran Kursu formatına uygun adam yetiştirme zihniyetiyle ufuklu ve dini bilinçli de oluyor üstelik.
(Bildiğim kadarıyla (ancak yine de doğrulamamız gerek) 4 yıllık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği mezunlarımız ihtiyaç üzerine Liselerde de öğretmenlik yapıyorlar. 
Çünkü Orta öğretim Öğretmenliği düzeyli İlahiyat Tezsiz Yüksek Lisans Mezunu öğretmen adaylarımız yetmiyor, kontenjan sınırlarına takılıyorlar.) 
Ve kesin çözüm önerisi: 
8 yıllık zorunlu eğitim uygulanmaya başlanıp İmam Hatip Orta kısımlar kapatıldığında ve İHLler öğrencisizliğe mahkum edilince İlahiyat Fakülteleri, ikinci bölüm ihtiyacı gözetilerek İlköğretim bölümü açılarak, İlahiyat bölümü işlevsizleştirildi. 
Şu an İHOlar aktif İHLler aktif ve yaygın. 
İlahiyat Fakültesinin Tezsiz Yüksek Lisans yaparak mezun olan ve Pedagojik Formasyonunu öğretim yılları içerisinde alan ve mezun olan Orta öğretim ve Lise Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerine, seçmeli Kuranı Kerim derslerine girecek ve İHO ile İHLlerde meslek dersleri öğretmenliği görevi yapacak olan bu İLAHİYAT BÖLÜMÜ mezunlarına o kadar çok ihtiyaç var ki! 
İşte zamanında İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ açılırken uygulanan strateji, yönetmelik, bölüm açma uygulaması her ne ise tersine uygulansa mevcut bölümde öğretim yılları içinde verilemiyorsa bile İHO ve İHL MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRETMENLİĞİ ile ORTAÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ BÖLÜMÜ ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ hemen ivedilikle açılmak ve mevcut öğrenciler aktarılmak suretiyle bile bu sorun çözülür. 
Ancak bunları bizim değil, başkalarının önermesi gerekir. 
Hani "bizim kafamız çalışmaz, ufkumuz dar, afaki yazar ve konuşuruz, dini bilincimiz zayıf ve yetersizdir" ya! 
O ZAMAN TEK BİR DURUM KALIYOR GERİYE. 
BUNLARI SAYIN BAŞBAKAN'IN DÜŞÜNMESİ VE YAPMASI GEREKİR. 
NEDEN? 
ÇÜNKÜ, SAYIN BAŞBAKAN'IN BU İŞLERİ DÜZELTMELERİ VE ÇÖZMELERİ İÇİN GÖREVLENDİRDİKLERİ GÖREVLİLER, KENDİLERİNİN ARAŞTIRMA, HAZIRLAMA, SUNMA GİBİ İŞLERİ DE DAHİL OLMAK ÜZERE SAYIN BAŞBAKAN'IN ENERJİSİNDEN VE SİNERJİSİNDEN O KADAR ETKİLENMİŞ VE HİPNOZ DURUMUNDA OLMALILAR Kİ BU KONULARDA VE SORUNLARDA ÇÖZÜM NOKTASINDA ONUN NE DİYECEĞİNE BAKIYORLAR.
"Ümitvarız, Yola Devaam!" diyoruz.
Ve Şubat'ta İkinci Sömestr'de bu işin bitmiş, öğrencilerimizin Formasyon derslerini almaya başlamış olacağına kesinlikle inanıyoruz.
17 Aralık 2013     Konya       Bayram Dalkılıç

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder