26 Kasım 2013 Salı

"Ağır Gerçekler"

"Ağır Gerçekler" 
2 yıl önce 2. sınıflarında (şimdi 4. sınıf mezun adayları) öğrencilerime Felsefeye Giriş derslerini alıyorlarken, "kendilerine acıdığımı!, en çok da kendilerine öğrenci olacaklara acıdığımı!" belirttiğimde kendileri de beni "haklısınız" diyerek onaylamışlardı. 
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni olacaklardı 3 sene sonra ve felsefeye giriş dersinin diğer bölümleri konusunda olduğu gibi, eğitim felsefesi, ahlak felsefesi, siyaset felsefesi, devlet felsefesi bölümlerinin da zor geldiğini ve bazı kısımlarını anlamadıklarını söyleyip tabir uygunsa mızmızlanıp, sızlanıp duruyorlardı.
İşlerinin zor olduğunu, ancak bundan yılmamaları gerektiğini, branşlarının adı tartışmaya açık bile olsa branşlarını oluşturan kavramların, "din", "kültür", "ahlak" ve "bilgi" olduğunu ve bu dört kavramın dört ağır ve anlamlı kavramlar olduğunu, bunun bilincini taşımanın ağır sorumluluklar getirdiğini ve gerektirdiğini anlatmıştım ve anlaşmıştık.
Onlara sınavda 3 yıl sonra mezun olacaklarını dikkate alarak "Bir Din Kültür(cünün)-ü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeninin- Ütopyası: 2015" hakkında yazmalarını istemiştim.
Bir kısmı isteneni algılayamasa da güzel yazılar gelmişti.
Mezuniyetlerinden önce derli toplu olarak yetiştirebilirsem, onlara kitap olarak armağan edeceğim.
Eğitim-öğretim-öğrenci derdi çekmeye ve sancılarının güzel neticeler doğurmasını umut etmeye devam dileklerimle.
Bayram Dalkılıç

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder