19 Eylül 2013 Perşembe

"İLAHİYAT, ALAN OLARAK FELSEFEYİ İÇİNDE ÖZÜNDE BARINDIRAN BİR YAPIDIR."

"İLAHİYAT, ALAN OLARAK FELSEFEYİ İÇİNDE ÖZÜNDE BARINDIRAN BİR YAPIDIR."
Bayram Dalkılıç

Prof. Dr. Tahir Yaran hocanın, bahsettiği (https://www.facebook.com/groups/409490782490294/permalink/417714045001301/)  

"İlahiyat Çalışma Grubunun hazırladığı bir program var. O program YÖK'te. O programın tam orta yol olduğunu düşünüyoruz ve onun uygulanmasından yanayız." beyanında sözü edilen "orta yollu programı" İlahiyat Fakültelerindeki BİLİM İNSANLARI bilmiyor, göremiyor nedense?!
Bu İlahiyat Çalışma Grubu, bu "orta yollu programı" hazırlarken Fakülte Öğretim elemanları, Fakülte Kurullarının görüşlerine müracat edip görüş veya öneri ya da Kurul Kararları alarak İlahiyat Çalışma Grubu Toplantılarında müzakere edildikten sonra mı oluşturuldu?
İşte muamma olan burası!
"Eski program belli dönemlerde hazırlanmış. Üniversitenin kendi başına çalıştığı dönemde hazırlanmış bir program değil. Yukarının talimatıyla yapılmış ilahiyatın bünyesine uymayan bir programı biz tatbik ediyoruz." diyor Tahir Yaran Hoca.
Ancak şu "orta yollu programı" kimin, nerede, kimlerle görüşerek ve hangi taslakların görüşülmesi ve elenmesi sonucunda oluşturulduğunu bir türlü öğrenemedik.
O zaman bu "orta yollu program" hangi dönemde, hangi taraftan hazırlanmış bir programdır?
Tahir Yaren hoca, "İslami ilimlerin İlahiyat fakültelerinde doğru öğretilmesini istiyoruz. Ama Felsefe dersleri de İslami ilimlerin öğretilmesine yardımcı bir ders grubudur. İlahiyat programı içerisinde felsefe derslerinin de bulunmasını fayda görüyoruz." sözleriyle kendisinin branşı olan Mantık alanını da yardımcı ders grubunda mı görüyor. Eğer kendisi kendi branşını bu şekilde görüyorsa, işte Mantığı bilmeyenler, anlamayanlar, zor bulanlar da gereksiz, atılması gereken bir ders olarak görüyorlar. Nerede kendisine yer bulacak bu anlayışta FELSEFE GRUBU DERSLER.
Haydi diyelim ki Mantık, alet ilmi olduğu için felsefe kadar tepki çekmeyeceği düşünülüyor ve böyle söyleniyorsa; o zaman Arapça da ilim, İlahiyat ve İslami ilimler için bir alet ilmidir. Ve başka dersler de aynı şekilde "Varlığı- Bizatihi Varlığın Varlığını Anlamada ve İnsanlara Anlatıp Birin, BİR OLANIN; TEK VARLIĞIN TEMEL OLARAK İSPATI BAŞTA OLMAK ÜZERE BU VARLIĞIN ALEM VE İNSAN LA İLİŞKİLERİNİ KONU EDİNEN İlahiyat için hep YARDIMCI ALANLARDIR; VESİLELERDİR; VASITALARDIR; ALETLERDİR.
İLAHİYATTA FELSEFE GRUBU DİYE TANIMLANAN DERSLERDEN;
İSLAM AHLAK ESASLARI VE FELSEFESİ,
İSLAM FELSEFESİ,
DİN FESLEFESİ,
AHLAK FELSEFESİ,
DİN SOSYOLOJİSİ,
DİN PSİKOLOJİSİ,
DİN EĞİTİMİ (PEDAGOJİSİ)
DİNLER TARİHİ
VE ÖZELLİKLE
MANTIK
İLAHİYAT (BİLİM ALANI-DALI-KOLU-SAHASI-DİSİPLİNİ) FAKÜLTESİNİN
YARDIMCI DERSLERİ DEĞİLDİR.
TEMEL, YERLİ, KÖKLÜ, ZATİ DERSLERİDİR.
BİR ZAMANLAR TEPEDEN BU ŞEKİLDE ALGIYLA BÖYLE OLUŞTURULMUŞLAR
VE ŞİMDİYE KADAR BÖYLE DEVAM EDEGELMİŞTİR.
"İLAHİYAT" NEDİR?
"İLAHİYAT" KAPLAM-İÇLEM OLARAK NEREDE DURMAKTADIR?
"İLAHİYAT"IN HÜVİYETİ VE HAKİKATİ NEREYE UZANMAKTADIR?
NEDİR, NEREDE DURMAKTADIR VE NEREYE UZANMAKTADIR GERÇEKTEN?
İLAHİYAT İÇİN BAHSİ GEÇEN YÖK'TE BULUNAN "ORTA YOLLU PROGRAM" NEDİR, NEREDE DURMAKTADIR VE NEREYE UZANMAKTADIR GERÇEKTEN?
GERÇEKTEN MERAK EDİYORUM.
BİLİM İNSANLARI YARDIMCI OLABİLİR Mİ?

19.09.2013
Prof. Dr. Bayram Dalkılıç

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder